Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
81 77 97 04
Generelle oplysninger
LivingInStyle.dk ejes og drives af Havemøbelland ApS, CVR-nr. 19277836 (herefter kaldet Havemøbelland), Fabriksvej 12A, 3000 Helsingør, tlf. 8177 9704, info@havemoebelland.dk. Virksomheden er etableret 1996.
LivingInStyle.dk er en e-mærket webshop, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis Forbruger Hotline, når du handler hos os.
Du kan kontakte os på 8177 9704 (Hverdage: kl. 9-15.30)eller på info@livinginstyle.dk som vi vil forsøge at besvare inden for 2-3 arbejdsdage.
Betaling
· Betaling online med Dankort, Mastercard og Visa.
· Betaling med MobilePay. Læs betingelserne for MobilePay her.
· Elektronisk faktura via EAN
Der tages ikke gebyr ved betaling på livinginstyle.dk.
Pengene hæves først, når varen afsendes.
Fragt
Gælder levering i Danmark herunder brofaste øer.100,- kr. for en lille levering.
200,- kr. for mellem levering (1/2 palle)
300,- kr. for en stor levering (1/1 palle).
Fri fragt ved køb for over kr. 6000,-
Der kan også vælges fragtfri afhentning fra vores lager i Helsinge.
Vi kan også levere til ikke-brofaste øer i Danmark. Fragtprisen for varer der leveres på palle er fra kr. 500. Kontakt os gerne for oplysning af fragtpris på pakker.
Vi har også mulighed for levering til det meste af Europa og Norden. Kontakt os venligst og få oplyst fragtpriser.
Levering
Vi bestræber os på at afsende ordrer indenfor 3-7 hverdage afhængig af, hvor i Danmark, der skal sendes til. Fra pallen/pakken forlader vores lager til den bliver leveret hos kunden, går der typisk 1 arbejdsdag.
Ved kortere afstande klarer vi selv transporten, mens vi bruger et transportfirma over længere afstande. Ved levering med fragtfirma bliver møblerne pakket forsvarligt på engangspaller og hvis der ikke er nogen hjemme ved levering bliver møblerne stillet hensigtsmæssigt. Vi leverer med Danske Fragtmænd. Din ordre leveres til din hoveddør i gadeplan. Det kan aftales, at varen må sættes i carport, have eller lignende. Chaufføren går ikke indenfor i dit hjem med varerne.
Ved mindre forsendelser leveres til DAO pakkeshop.
For at få din ordre leveret, skal leveringsadressen være tilgængelig for en almindelig lastbil. Vejen til adressen skal ligeledes være fremkommelig for en lastbil. Derfor kan levering til sommerhuse, haveforeninger eller andre steder med mindre gode tilkørselsforhold være en udfordring. Hvis du er i tvivl om, hvorvidt en lastbil kan nå frem til din adresse, så kontakt vores kundeservice på info@livinginstyle.dk
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@livinginstyle.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken/pallen returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Hvis du har modtaget din ordre på en palle skal den returneres på samme måde. Udgifterne til returnering vil afhænge af antal og størrelse på paller/colli. Hos PostNord koster det ca. kr. 1.600 at sende en 1/1 palle.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Havemøbelland
Ny Maarumvej 260
3200 Helsinge
Att. Kundeservice
Vi modtager kun pakker/paller, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt i en af Havemøbellands butikker:
Helsinge - Fredgårdsvej 2, 3200 Helsinge
Helsingør - Fabriksvej 12, 3000 Helsingør
Ballerup - Tempovej 31, 2750 Ballerup
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Havemøbelland
Ny Maarumvej 260
3200 Helsinge
Att. Kundeservice
Vi modtager kun pakker/paller, som sendes direkte til adressen.
Inden du returnerer varen, bedes du sende os en mail sammen med fotos og en detaljeret beskrivelse af problemet.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@havemoebelland.dk eller på telefon 8877 8288. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - https://ec.europa.eu/odr
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Vi samarbejder med Trustpilot. Trustpilot modtager en kopi af din ordre indeholdende navn, adresse, telefonnr., mailadresse samt det pågældende køb.
Personoplysningerne registreres hos Havemøbelland ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på livinginstyle.dk er Havemøbelland ApS.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@livinginstyle.dk
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Havemøbelland ApS
Ny Maarumvej 260
3200 Helsinge
Att. Kundeservice
T: 8177 9704
info@livinginstyle.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 25.05.2023